Kui valdav osa soojalembelisi tallinlasi sai täna nautida kuuma rannailma, jahutades end mahedas merevees, siis autojuhtidele valmistas taoline palavus parajat peavalu.

Kui väljas on 33 kraadi, tõuseb asfaldi temperatuur kohati suisa 52–60 kraadini. Sellisel temperatuuril hakkab asfalt pehmemaks minema ja jääb mulje, justkui see sulaks.

Autojuhtidel tasub muret tunda, sest n-ö sulanud teekate jääb rehvimustrisse kinni ja lendu pääsenud osad kleepuvad sõiduki külgedele. Olukorra teeb ohtlikuks see, et pigi jääb ka velgede külge ja mustrisse, mis viib rattad tasakaalust välja.

Vali sõitmiseks mittekleepuv osa teest

Maanteeamet soovitab, kui vähegi võimalik, mitte sõita teedel ühes jäljes, vaid valida sõiduraja ulatuses ala, kus teekate poleks pigine. Samuti ei ole hea sõita roobaste põhja mööda, sest see suurendab teede "higistamist".

Pikka aega kestvad kuumad ilmad tingivad teatud määral kulude suurenemise. Näiteks tuleb "higistavad" lõigud üle puistata, et autorattad tee kihti üles ei tõmbaks.

Nii tee-ehitajad kui ka teehooldajad, kelle haldusalasse taoline teelõik jääb, on puistamas teedele sõelmeid ja liiva, et leevendada sulamise tagajärgi.

Sõita tuleks kogu teeraja ulatuses

Pindamisobjektil värskelt pinnatud teel tuleks sõitmiseks kasutada kogu sõiduraja laiust, mitte ületada lubatud maksimaalset sõidukiirust ning püüda vältida sõitmist alale, kus värske bituumen leemendab.

Lisaks palub maanteeamet olla ettevaatlik juhul, kui asfalti kuumenemisest päikese käes on tee kohale tekkinud virvendus, mis halvendab nähtavust.

Omajagu ebameeldivusi võivad "higistavad kohad" tekitada ka autojuhtidele, kuna auto võib saada bituumeniga määritud. „Higistav" tee on tülikas ka jalakäiatele, kes seda asulas ületama peavad.

Probleemid ka kruusateedel

Pikaajalisel kuivaperioodil väheneb kloriididega tehtud tolmutõrje mõju kruusateedel (probleem on tingitud eelkõige kuivadest ilmadest, mitte niivõrd kuumusest). Kuivast võib olla ka tingitud kruusateede tolmamine ja "treppi minek", sest kuiva ilmaga on kruusateede hööveldamine raskendatud.